طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت در اصفهان | سایت اصفهان | شرکت طراحی سایت اصفهان
منو موبایل

طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت در اصفهان | سایت اصفهان | شرکت طراحی سایت اصفهان

خوشه های موضوعی: چرا (و چگونه) به سئو کمک می کنند

بر کسی پوشیده نیست که سئو یک حوزه دائما در حال توسعه است. گوگل الگوریتم‌های موتورهای جستجو را منتشر می‌کند و به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌کند، همگی با هدف کلی پاداش دادن به محتوای مفید و مردمی.

ادامه دادن می تواند یک چالش باشد، با این حال، با هر به روز رسانی جدید و تغییر الگوریتم فرصت های جدیدی برای بهبود رتبه بندی وب سایت و دیده شدن جستجو به دست می آید. مانند بسیاری از موارد در حوزه سئو، تغییرات در جستجو می تواند در ابتدا مبهم و مرموز به نظر برسد.

اما نترسید، زیرا در راز استراتژی نهفته است.

در تلاش برای ایجاد محتوای مفید و مردمی، یکی از این استراتژی‌ها بارها و بارها مؤثر بوده است: خوشه‌های موضوعی .

در این مقاله، ما عمیقاً به معمای دسته‌های موضوعات سئو می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان از آنها برای افزایش رتبه وب‌سایت خود استفاده کرد. با مراجعه به وبسایت آیسو دیزاین میتوانید از خدمات سئو در اصفهان و طراحی سایت در اصفهان ما استفاده نمایید.

خوشه های موضوعی سئو چیست؟

در سئو، دسته‌های موضوعی اساساً یک استراتژی بازاریابی محتوا هستند که شامل گروه‌بندی محتوای مرتبط (پست‌های وبلاگ، مقالات و غیره) حول یک موضوع یا موضوع اصلی است . هدف از این کار بهبود رتبه بندی کلی وب سایت در موتورهای جستجو و دیده شدن آن است.

بخش‌های مرکزی محتوا، که معمولاً به عنوان “صفحه ستون” شناخته می‌شوند، نمای کلی گسترده‌تری از موضوع ارائه می‌دهند و به عنوان مرکز اصلی که به بخش‌های مرتبط و خاص‌تر از محتوا معروف به “صفحه‌های خوشه‌ای” پیوند می‌دهند، عمل می‌کنند.

به عنوان مثال، یک وب‌سایت در مورد مکانیک خودرو ممکن است یک صفحه ستونی در مورد موتور داشته باشد، سپس به صورت داخلی به محتوای خاصی در مورد قطعات مختلف موتور پیوند داده شود.

ایده اصلی پشت خوشه بندی موضعی، نشان دادن تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (EEAT) در یک موضوع خاص به موتورهای جستجو است که می تواند به افزایش شانس رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی مرتبط کمک کند.

خوشه های موضوعی سئو
خوشه های موضوعی سئو

چرا دسته های موضوعی به سئو کمک می کنند؟

خوشه های موضوعی که به عنوان خوشه های محتوا نیز شناخته می شوند، به چندین روش به بهبود سئو سایت شما کمک می کنند. این استراتژی محتوا به نشان دادن ارتباط موضوعی، بهبود اعتبار و اعتماد، تمرکز استراتژی کلمه کلیدی و بهبود پیوند داخلی کمک می کند .

همه اینها عواملی هستند که موتورهای جستجو برای آنها ارزش قائل هستند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به بسیاری از راه‌های دیگر که خوشه‌های موضوعی به سئو کمک می‌کنند بیاندازیم.

1. ارتباط موضوعی را نشان دهید

خوشه های موضوعی پیام شما را با صدای بلند و واضح به موتورهای جستجو ارسال می کنند. آنها درک متمرکزی از یک موضوع خاص را ارائه می دهند و تضمین می کنند که تمام محتوای درون خوشه بسیار مرتبط با موضوع اصلی آن است.

این هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مهم است .

با نشان دادن ارتباط موضوعی، سایت شما مخاطبان مناسب را جذب می کند و فضای جستجویی را که قصد دارید در آن رتبه بندی کنید به وضوح نشان می دهد.

2. قدرت و اعتماد را بهبود بخشید

خوشه های محتوا، تخصص و قدرت شما را در یک موضوع خاص نشان می دهند، که برای موتورهای جستجو هنگام تعیین اینکه کدام وب سایت ها باید در بالای نتایج جستجو ظاهر شوند، مهم است.

در واقع، دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل به صراحت تخصص و قدرت را به عنوان عوامل رتبه بندی، در میان چهار ارزیابی کلیدی کیفیت محتوا برجسته می کند:

  • تجربه
  • تجربه و تخصص
  • اقتدار
  • امانت

یا به طور خلاصه EEAT .

با ایجاد یک خوشه جامع و با ساختار، وب سایت ها می توانند به موتورهای جستجو نشان دهند که منبع قابل اعتمادی از اطلاعات در مورد یک موضوع خاص هستند.

در مورد آن فکر کنید، آیا ما به توصیه های بهداشتی از سایتی که فقط در یک صفحه به طور گسترده موضوع را پوشش می دهد اعتماد کنیم؟ به احتمال زیاد، ما بیشتر به سایتی که دانش و تخصص در زمینه خود را نشان می دهد اعتماد کرده و با آن تعامل داریم.

3. استراتژی کلمه کلیدی خود را متمرکز کنید

خوشه های موضوعی امکان تمرکز بهتر روی کلمات کلیدی را فراهم می کند. هر ستون و صفحه کلاستر مجموعه خاصی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی را هدف قرار می دهد، که به سایت کمک می کند نه تنها مرتبط با مهمترین موضوعات خود باقی بماند، بلکه برای طیف وسیع تری از کلمات کلیدی رتبه بندی کند .

به نوبه خود، این می تواند به افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت برای شرایطی که ممکن است قبلاً در نظر نگرفته اید کمک کند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک وب سایت بر تناسب اندام و سلامت تمرکز دارد. با ایجاد دسته‌هایی از محتوای مرتبط پیرامون موضوعات خاص مانند «تمرینات قلبی»، «تمرینات قدرتی»، «یوگا برای مبتدیان»، وب‌سایت می‌تواند رتبه‌بندی خود را برای طیف گسترده‌تری از کلمات کلیدی مرتبط با این مضامین بهبود بخشد. مخاطبان شما

4. پیوند داخلی را بهبود بخشید

با استفاده از پیوندهای داخلی برای اتصال قطعات محتوا در هر کلاستر موضوعی، به ایجاد یک ساختار واضح و منسجم در سراسر وب سایت کمک می کند. این همچنین درک روابط بین قطعات مختلف محتوا را برای کاربران و موتورهای جستجو آسان تر می کند.

چندین راه وجود دارد که پیوند داخلی با تمرکز موضوعی می تواند به سئو کمک کند:

  • تجربه کاربری بهبودیافته: وقتی کاربران به خوبی سازماندهی شده و به هم پیوند خورده اند، پیدا کردن محتوای مورد نظر برای کاربران بسیار آسان تر است و تجربه کلی کاربر را تشویق می کند.
  • افزایش بازدید از صفحه: زمانی که افراد می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت و به راحتی پیدا کنند، به احتمال زیاد زمان بیشتری را در وب سایت صرف می کنند و محتوای مرتبط را کشف می کنند. این به نوبه خود می تواند به تشویق بازدیدهای بیشتر از صفحه کمک کند.
  • خزیدن بهتر: موتورهای جستجو وب سایت هایی با ساختارهای شفاف و سازمان یافته را دوست دارند. درک نحوه تقسیم سایت و سلسله مراتب صفحات مختلف را برای خزنده های جستجو آسان تر می کند. با استفاده از خوشه بندی موضوعات و پیوندهای داخلی، به شفاف سازی رابطه بین صفحات و بهبود خزیدن سایت کمک می کنید.

5. اهداف جستجو را مطابقت دهید

خوشه های موضوعی یک رویکرد جامع و کل نگر برای ایجاد محتوا ارائه می کنند که به درخواست جستجوی کاربر از زوایای مختلف رسیدگی می کند. با انجام این کار، دسته‌های موضوعی می‌توانند اطمینان حاصل کنند که کاربر می‌تواند محتوای مرتبط را پیدا کند که با هدف جستجوی او مطابقت دارد . این به ویژه هنگام تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی مفید است، جایی که کاربران به دنبال اطلاعات بسیار خاصی در مورد یک موضوع خاص هستند.

فرض کنید در حال ایجاد یک دسته موضوعی در مورد “پیاده روی در منطقه قله” هستید. هدف کاربر پشت این عبارت جستجو می‌تواند یافتن لیستی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی، کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک مسیر خاص، یا صرفاً کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیاده‌روی در منطقه قله باشد.

برای مطابقت با این اهداف جستجوی مختلف، ممکن است یک خوشه موضوعی ایجاد کنید که شامل:

  • صفحه ستونی که نمای کلی از پیاده روی در منطقه قله را ارائه می دهد و مسیرها و مسیرهای پیاده روی محبوب را معرفی می کند.
  • صفحات خوشه ای جزئیات بیشتری را در مورد هر یک از مسیرهای پیاده روی محبوب ارائه می دهند. این ممکن است شامل نقشه ها، رتبه بندی دشواری و جاذبه های مسیر باشد. این صفحات خوشه ای در خدمت کاربرانی هستند که به دنبال جزئیات بیشتر در مسیرهای خاص هستند.

صفحات کلاستر اضافی که موضوعات مرتبط را پوشش می دهند. به عنوان مثال، “چه چیزهایی را برای یک سفر پیاده روی در منطقه قله بسته بندی کنیم” یا “بهترین مکان ها برای اقامت در نزدیکی منطقه قله”. این موضوعات فرعی با هدف کاربرانی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد پیاده‌روی در منطقه قله فراتر از خود مسیرها هستند، مطابقت دارد.

خوشه های موضوعی چگونه کار می کنند؟ نقش معناشناسی

در ظاهر، خوشه‌های موضوعی مفهومی به نظر می‌رسند که منطقی است.

وقتی به آن فکر می کنید، ما یک شهود طبیعی برای طبقه بندی و سازماندهی اطلاعات داریم و به ما کمک می کند تا دنیای اطراف خود را درک کنیم. به همین دلیل است که وارد هر کتابخانه ای می شوید و بخش هایی را پیدا می کنید که به موضوعات خاص اختصاص داده شده است، چرا شهرها به محله ها تقسیم می شوند و چرا کمد لباس شما (امیدوارم) بر اساس نوع لباس مرتب شده است.

اما، مانند بسیاری از چیزهایی که در زندگی « فقط منطقی هستند »، در واقع یک دلیل منطقی پشت آن وجود دارد. در مورد خوشه های موضوعی، معنایی است.

معناشناسی مطالعه معنا در زبان است و به چگونگی استفاده از کلمات، عبارات و جملات برای انتقال معنا می پردازد. مهمتر از همه، معناشناسی روابط بین کلمات، معانی آنها و مفاهیمی را که آنها نشان می دهند را بررسی می کند .

به عنوان مثال، معناشناسی به ما کمک می‌کند بفهمیم چرا می‌دانیم اسب‌ها و الاغ‌ها شبیه هم هستند، و کلمات «بازی» و «بازیگوش» به هم مرتبط هستند. 

جالب اینجاست که موتورهای جستجو نیز زبان را به این شکل درک می کنند. به منظور تفسیر معنایی زبان، گوگل از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک زبان به روش‌های مشابه انسان استفاده می‌کند. به نوبه خود، این امکان را برای درک چگونگی اتصال مفاهیم مختلف در وب فراهم می کند . 

مطالب مرتبط

سئوی معنایی چیست؟ نحوه استفاده از آن

موتورهای جستجو در دهه گذشته تغییرات قابل توجهی داشته اند. در روزهای اولیه، گوگل به سادگی محتوای وب را برای …

12 دقیقه مطالعه مشاهده
متاتگ برای سئو

متا تگ ها برای سئو: بهترین راهنمای عملی برای رتبه بندی بالا

متا تگ ها انواع کدهایی هستند که در کد HTML یک صفحه وب زندگی می کنند و به موتورهای جستجو …

15 دقیقه مطالعه مشاهده
سئوی ویدئو

سئوی ویدئو: استفاده از ویدئوها برای سئو

ویدئوها می توانند ابزار قدرتمندی برای تعامل با مخاطبان، ارائه اطلاعات و ارتقای پیشنهاد شما باشند. اما ویدئوها همچنین می …

5 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *