طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت در اصفهان | سایت اصفهان | شرکت طراحی سایت اصفهان
منو موبایل

طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت در اصفهان | سایت اصفهان | شرکت طراحی سایت اصفهان

سئوی معنایی چیست؟ نحوه استفاده از آن

موتورهای جستجو در دهه گذشته تغییرات قابل توجهی داشته اند. در روزهای اولیه، گوگل به سادگی محتوای وب را برای کلمات کلیدی اسکن می کرد تا کاربران را با نتایج مطابقت دهد.

اکنون، گوگل درک بسیار دقیق تری از معانی واقعی پشت پرس و جوها و محتواهای جستجو دارد – هدف کاربر، رفتار جستجو و زمینه را با دقت بیشتری از قبل تفسیر می کند. با مراجعه به وبسایت آیسو دیزاین میتوانید از خدمات سئو در اصفهان و طراحی سایت در اصفهان ما استفاده نمایید.

همه اینها به لطف معناشناسی است ، حوزه ای از زبان شناسی و پردازش زبان طبیعی که به معانی زبان مربوط می شود.

جستجوی معنایی به درک دقیق‌تر معنای اطلاعات مبتنی بر وب و جستجوهای جستجو می‌پردازد، با هدف نهایی پردازش زبان و اطلاعات به همان روشی که یک انسان می‌تواند انجام دهد. 

سئوی معنایی فرآیند ایجاد معنا و ارتباط بیشتر با محتوای وب، ارائه وسعت و عمق موضوعی برای کمک به موتورهای جستجو برای درک دقیق‌تر محتوای شما است.

این مقاله اهمیت جستجوی معنایی و نحوه استفاده از آن در سئو را برای نتایج بهتر توضیح می دهد.

سئوی معنایی چیست؟

سئوی معنایی تمرین ایجاد محتوای وب معنی‌دارتر و مرتبط‌تر پیرامون موضوعات خاص است. 

این فراتر از پاسخ دادن به یک پرسش جستجو با پاسخ مستقیم است. سئوی معنایی با تمرکز بر معانی و موضوعات، به جای کلمات کلیدی ، ارزشی فراتر از آنچه در پرس و جو گفته می شود، بررسی می کند .

یک رویکرد معنایی، موجودیت‌ها، اصطلاحات و موضوعات فرعی را در سراسر سایت شما به هم متصل می‌کند تا ارزش، عمق و ارتباط بیشتری را برای یک موضوع خاص ارائه دهد. 

این کار با ایجاد شبکه ای از محتوای مرتبط معنایی، سازماندهی اطلاعات به روشی معنادار برای ایجاد پیوندهای معنایی بین صفحات انجام می شود.

هدف از سئوی معنایی این است که با در نظر گرفتن اطلاعاتی فراتر از خود جست‌وجو که ارزش بالقوه‌ای را برای کاربر فراهم می‌کند، به هدف کاربر با دقت بیشتری پاسخ دهد. علاوه بر این، این به نشان دادن قدرت موضعی به موتورهای جستجو کمک می کند.

رویکردهای سئو معنایی می‌تواند شامل ایجاد راهنماهای جامعی باشد که موضوعات را با جزئیات پوشش می‌دهد – پاسخ به سؤال اول و سپس پاسخ به سؤالات بعدی که موضوع را با وسعت و عمق بیشتری غنی می‌کند.

این فرآیند همچنین شامل ایجاد خوشه‌های موضوعی است که به موجب آن یک موضوع و موضوعات فرعی آن به طور مفصل در یک سری از صفحات به هم پیوسته پوشش داده می‌شوند.

سئوی معنایی
سئوی معنایی

چرا سئوی معنایی مهم است؟

موتورهای جستجو در درک زبان به همان روشی که انسان ها می توانند بهتر و بهتر می شوند – و این عمدتاً به دلیل فناوری معنایی پردازش زبان طبیعی است.

این امر رویکرد زبانی به سئو را بیش از هر زمان دیگری مهم می کند، به خصوص که گوگل با الگوریتم های جستجوی NLP مبتنی بر معنایی، مانند MUM ، پیشرفت های بیشتری انجام می دهد . 

الگوریتم‌های جستجوی مبتنی بر معنایی گوگل به درک معانی محتوای وب با دقت بیشتر توجه دارند. 

و اگر گوگل به طور مداوم محتوای وب را با جزئیات بیشتری درک می کند، باید در نظر داشته باشیم که چگونه با SEO معنایی معنای بیشتری را در محتوای وب ایجاد کنیم.

مزایای سئوی معنایی

از آنجایی که گوگل به بهبود درک معنایی خود از زبان ادامه می دهد، رویکرد سئو معنایی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. 

چندین مزیت برای استراتژی های سئو معنایی وجود دارد، از کسب رتبه های بالاتر تا ارائه اطلاعات ارزشمندتر به کاربران. 

در اینجا برخی از مزایای اصلی سئوی معنایی آورده شده است.

1. رتبه بالاتر

بارزترین مزیت سئوی معنایی این است که سایت شما نسبت به صفحاتی که کمتر مرتبط با جست و جو هستند، احتمالاً رتبه بالاتری خواهد داشت.

الگوریتم‌های جستجوی معنایی گوگل قدرت موضوعی را برای تعیین کیفیت درک شده وب‌سایت شما اندازه‌گیری می‌کنند و بر توانایی سایت در رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند. 

برای استخراج اطلاعات قطعه برجسته، گوگل از تجزیه و تحلیل معنایی برای شناسایی معنادارترین و با ارزش ترین بخش های محتوای وب استفاده می کند. بنابراین، برای به دست آوردن تکه های برجسته، باید با رویکرد معنایی، معنای بیشتری را در محتوای خود ایجاد کنید.

3. اقتدار صنعت را توسعه دهید

با پوشش دادن موضوعات مرتبط با وسعت و عمق بیشتر، موقعیت خود را به عنوان یک صدای معتبر در صنعت خود نشان می دهید. نه تنها برای موتورهای جستجو، بلکه برای کاربران نیز.

4. ارزش بیشتری برای کاربران فراهم کنید

ما به طور فزاینده ای به موتورهای جستجو برای ارائه اطلاعات مورد نیاز خود، هر زمان که به آن نیاز داشته باشیم، تکیه می کنیم.

کاربران انتظار نتایج جستجوی سریع و دقیق را دارند، با گزینه ای برای یافتن اطلاعات بیشتر در صورت لزوم – و سئوی معنایی بهترین راه برای رفع این نیاز است. 

5. از کاوش در موضوعات لذت ببرید

آخرین اما نه کم اهمیت، سئوی معنایی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد! چه یک سئو، بازاریاب یا صاحب کسب و کار باشید، کاوش عمیق در یک موضوع می تواند واقعاً جالب باشد و به شما کمک کند اطلاعات مفید (یا گاهی اوقات، بی فایده) را بیاموزید. 

مزایای سئوی معنایی
مزایای سئوی معنایی

تفاوت بین سئو و سئوی معنایی چیست؟

SEO (بهینه سازی موتور جستجو) بر بهینه سازی وب سایت ها برای بهبود دید در نتایج موتورهای جستجو از طریق بهینه سازی کلمات کلیدی و تکنیک های سنتی تمرکز دارد، در حالی که سئو معنایی یک رویکرد پیشرفته است که بر درک زمینه و هدف پشت پرس و جوهای جستجوی کاربر تأکید دارد. سئوی معنایی از فناوری‌های معنایی مانند پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی برای افزایش درک محتوا، در نظر گرفتن رابطه بین کلمات و مفاهیم و ارائه نتایج جستجوی مرتبط‌تر بر اساس هدف کاربر و نه فقط کلمات کلیدی، استفاده می‌کند.

جستجوی معنایی فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو نتایجی را تولید می کنند که با معانی مورد نظر و احتمالی یک عبارت جستجو مطابقت دارند، نه نتایجی که صرفاً با کلمات کلیدی مطابقت دارند.

در ابتدایی‌ترین سطح، معناشناسی را می‌توان برای خود واژه‌ها به کار برد و از معانی هر یک از اصطلاحات استفاده کرد. معناشناسی را می‌توان در سطوح وسیع‌تری نیز مشاهده کرد، به‌عنوان مثال، اینکه چگونه زمینه می‌تواند بر معنای عبارت‌های جستجو تأثیر بگذارد.

مدل‌های جستجوی معنایی برای موتورهای جستجو ضروری هستند تا بفهمند جستجوگر دقیقاً به دنبال چه چیزی است، اما ارزشی فراتر از این را نیز ارائه می‌کند. 

موتورهای جستجوی معنایی پرس و جوها را در کنار تعدادی از عوامل زمینه ای برای درک بهتر معنا و هدف تفسیر می کنند. این شامل:

  • زمینه و مکان پرس و جو
  • سابقه جستجوی کاربر
  • رابطه بین کلمات در جست و جو
  • رابطه بین جستجوهای مشابه

این ملاحظات منعکس کننده نشانه های معنایی است که ما در مکالمات روزمره برای درک آنچه گفته می شود استفاده می کنیم. 

این هدف دقیق گوگل است. برای تسهیل یک موتور جستجو با قابلیت پردازش پیشرفته زبان طبیعی که می تواند نشانه های پیچیده زبانی را تفسیر کند.

به عنوان مثال، کلمه “run” بسته به آنچه گفته می شود می تواند چندین معنی داشته باشد: 

  • عمل دویدن فیزیکی ( “من در حال دویدن” )
  • حرکت سریع از جایی ( “من باید فرار کنم” )

در مکالمه روزمره، ما معمولاً با استفاده از متن و کلمات اطراف، معنی را درک می کنیم.

با پیشرفت فناوری جستجوی معنایی، صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به طور فزاینده ای دقیق می شوند. سرشار از اطلاعات ارزشمندی است که به ما کمک می کند با جستجوی کمتر به سؤالات خود پاسخ دهیم.

سئوی معنایی و پردازش زبان طبیعی (NLP)

پردازش زبان طبیعی (NLP) حوزه ای از زبان شناسی محاسباتی است. NLP برنامه های کامپیوتری و موتورهای جستجو را قادر می سازد تا زبان انسان را به دو صورت گفتاری و نوشتاری درک کنند.

مدل‌های NLP طیف وسیعی از جنبه‌های زبانی مانند نحو، ریخت‌شناسی و واج‌شناسی را در بر می‌گیرند، اما به شدت به فرآیندهای معنایی تکیه می‌کنند تا رایانه‌ها معانی زبان را در متن درک کنند .

جستجوی گوگل از سیستم های NLP هوش مصنوعی برای پردازش زبان استفاده می کند. به عنوان یک مدل هوش مصنوعی، سیستم‌های NLP گوگل نه تنها زبان را درک می‌کنند ، بلکه به طور مداوم با گذشت زمان بیشتر درباره زبان یاد می‌گیرند.

الگوریتم های جستجوی معنایی گوگل

گوگل برای ایجاد قابلیت های جستجوی معنایی خود در سفری طولانی بوده است. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه جستجوی گوگل به جایگاه امروزی رسیده است.

نمودار دانش (2012)

گوگل در سال 2012 نمودار دانش را معرفی کرد که اساسا یک پایگاه داده عظیم از اطلاعات عمومی است.

این پایگاه داده به گوگل اجازه می‌دهد تا موجودیت‌ها را به یکدیگر متصل کند و درک درستی از رابطه بین چیزهای مختلف، افراد، مکان‌ها، فیلم‌ها، آثار هنری و اطلاعات بی‌شمار دیگری شکل دهد.

تقریباً هر زمان که جستجوی افراد مشهور را انجام دهید، نمودار دانش Google را در عمل مشاهده خواهید کرد، با پانل اطلاعاتی که تاریخ تولد، وضعیت تأهل، همسر، فیلم‌های برجسته، بازیگران دیگر و غیره را شرح می‌دهد.

مرغ مگس خوار (2013)

گوگل مرغ مگس خوار را در سال 2013 منتشر کرد. این شاهد ظهور تکنیک های جستجوی معنایی بود که از NLP برای تطبیق نتایج با معنای عبارت های جستجو استفاده می کرد، نه با کلمات کلیدی.

این باعث شد که صفحاتی با اطلاعات غنی‌تر از زمینه، بهتر از صفحاتی که زمینه اصلی در مورد کلمات کلیدی ندارند، عملکرد بهتری داشته باشند و حتی بدون داشتن کلمه کلیدی دقیق رتبه‌بندی می‌شوند.

الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار

Rankbrain (2015)

Rankbrain در سال 2015 توسط گوگل به عنوان یک سیستم هوش مصنوعی یادگیری ماشینی معرفی شد. مشابه مرغ مگس خوار، هدف Rankbrain بهبود درک معنایی گوگل از زبان بود. 

تفاوت عمده بین این دو این است که Rankbrain از هوش مصنوعی یادگیری ماشینی استفاده می کند که به طور مداوم نتایج جستجوی ارگانیک برتر را تجزیه و تحلیل می کند و شباهت هایی را بین صفحات مفید ایجاد می کند.

BERT (2019)

BERT گوگل که مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است، در سال 2019 معرفی شد. 

BERT پیشرفت بزرگی را در توانایی گوگل برای نشان دادن دقیق هدف جستجو و ارائه نتایج دقیق تر مشاهده کرد. این به‌روزرسانی به حساب Google کمک کرد تا جست‌وجوهای پیچیده‌تر و مکالمه‌ای را ارائه کند و فرصت‌های بیشتری را برای رتبه‌بندی صفحات برای جستارهای جستجوی طولانی‌تر باز کند.

MUM (2022)

به‌روزرسانی 2022 MUM گوگل از یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به کاربران کمک کند تا با جستجوهای کمتر پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند. 

گاهی اوقات ممکن است چندین جستجو طول بکشد تا اطلاعات مورد نظر خود را به دست آوریم، اما هدف MUM با درک دقیق تر پرس و جوهای پیچیده، نتایج معنادار بسیار سریعتر است. 

MUM می‌تواند بدون در نظر گرفتن زبان، پاسخ‌ها را در صفحات وب جستجو کند و حتی می‌تواند اطلاعات موجودات غیر متنی، مانند تصاویر را درک کند. این به Google اجازه می‌دهد تا موضوعات فرعی مرتبط را که زمینه و عمق بیشتری را در مورد موضوعات خاص ارائه می‌دهند، ارائه دهد.

نحوه استفاده از سئوی معنایی برای رتبه بندی بهتر

توسعه جستجوی معنایی دنیای سئو را برای همیشه تغییر داده است. 

به جای تمرکز بر کلمات کلیدی، سایت ها اکنون باید رویکرد جامع تری به سئو داشته باشند که ارتباط موضوعی و ارزش کاربر را در نظر بگیرد. 

در اینجا نحوه شروع به کار با سئوی معنایی آورده شده است.

1. تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی معنایی

هنگام تکمیل تحقیقات کلمات کلیدی برای سئوی معنایی، مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که شما موضوعات را هدف قرار می دهید، نه کلمات کلیدی.

شما باید با یک موضوع گسترده شروع کنید و سپس موضوعات فرعی بیشتری را برای هدف قرار دادن در رابطه با موضوع اصلی خود برنامه ریزی کنید.

با روش‌های سنتی تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی جستجوهای گسترده‌تر شروع کنید و سپس با تحقیق در مورد کلمات کلیدی خاص‌تر دنبال کنید. 

سپس موضوعات شما می توانند به صورت سلسله مراتبی ترسیم شوند و موضوعات گسترده تر بر موضوعات خاص تر اولویت دارند. در نظر گرفتن عواملی مانند حجم جستجو در اینجا هنوز مفید است.

ابزارهایی که می توانید برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید عبارتند از:

  • Google Keyword Planner
  • جستجوگر کلمات کلیدی Ahrefs
  • ابزار جادویی کلمه کلیدی SEMRush
  • Moz Keyword Explorer

تغییرات و مترادف کلمات کلیدی

هنگام انجام تحقیقات کلمه کلیدی خود، مهم است که تغییرات کلیدواژه را در نظر بگیرید. 

اینها کلمات کلیدی مشابهی هستند که به نوعی با عبارت مورد نظر شما متفاوت هستند. تغییرات کلیدواژه اگر از اصطلاحات مترادف استفاده کنند، می توانند تقریباً یکسان به نظر برسند، به عنوان مثال “چگونه یک وبلاگ بسازیم ” در مقابل “چگونه یک وبلاگ ایجاد کنیم ” .

مهم است که به نتایج جستجو برای چنین تغییرات کلیدواژه ای نگاهی بیندازید، زیرا این به شما ایده می دهد که آیا آنها از نظر معنایی مرتبط هستند یا خیر .

احتمالاً متوجه خواهید شد که نتایج جستجو یکسان هستند، حتی اگر هر دو عبارت جستجو متفاوت باشند – این به این دلیل است که Google درک می کند که از نظر معنایی، آنها در یک موضوع یکسان دارند .

برای مثال، کلیدواژه‌های «به سگم غذا می‌دهم» و «سگ من چه چیزی باید بخورد»، علی‌رغم بیان متفاوت، نتایج تقریباً یکسانی در گوگل ایجاد می‌کنند.

گنجاندن تغییرات کلمات کلیدی در محتوای شما می تواند از نظر معنایی مفید باشد. تنوع کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند:

  • از پر کردن و تکرار کلمات کلیدی خودداری کنید.
  • هسته معنایی محتوای خود را با ارجاع به بیش از یک گزینه جستجو برای موضوع مورد نظر خود گسترش دهید.

2. استخراج اطلاعات معنایی از Google SERPS

رویکردهای سئو معنایی به ایجاد ارتباط موضوعی در محتوای سایت شما مربوط می شود. 

اما، چگونه اطلاعات مرتبط با موضوع را شناسایی می کنید؟

برای درک بیشتر در مورد موضوع خود، ویژگی های SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) را که برای عبارت مورد نظر شما ظاهر می شود، تجزیه و تحلیل کنید. 

ویژگی های SERP

ویژگی‌های SERP تصوری از انواع موضوعات فرعی، مضامین و جستجوهای مشابهی که به موضوع انتخابی شما مربوط می‌شوند را ارائه می‌دهد. 

این اطلاعات معنایی مرتبط است که بینشی را در مورد چگونگی درک موضوع انتخابی توسط Google ارائه می دهد. 

بنابراین می توان از ویژگی های SERP برای استخراج داده های معنایی از گوگل استفاده کرد. این اطلاعات را می توان در ویژگی های SERP زیر یافت:

  • «مردم هم سؤال می پرسند».
  • جستجوهای مرتبط و پرس و جوهای پیشنهادی
  • فیلترهای اصلاح را جستجو کنید
  • نتایج غنی، مانند تصاویر
  • پانل های دانش گوگل
  • تکمیل خودکار گوگل

تجزیه و تحلیل SERP به شما کمک می کند تا راه های پوشش موضوع خود را با عمق بیشتری شناسایی کنید و یک استراتژی جامع سئو معنایی را تشکیل دهید.

چندین ابزار آنلاین وجود دارد که می تواند به شما در جمع آوری اطلاعات از ویژگی های SERP کمک کند، مانند: 

  • Answer The Public – داده های تکمیل خودکار گوگل را در اطراف کلمه کلیدی شما ارائه می دهد
  • همچنین سؤال شده – داده‌های زنده و خاص جغرافیایی «افراد نیز درخواست می‌کنند» را در اطراف کلمه کلیدی شما ارائه می‌کند

هدف جستجو

هدف جستجو یکی از مهمترین مواردی است که در سئوی معنایی باید در نظر گرفته شود. این به معنای پشت یک عبارت جستجو اشاره دارد و هدف آن این است که بفهمد جستجوگر دقیقاً به دنبال چه چیزی است.

کاربران ممکن است در جستجوی اطلاعات پیرامون یک موضوع، جستجوی یک محصول یا خدمات، یا حتی جستجو برای تکمیل تراکنش باشند. 

از نتایج برتر SERP برای ارزیابی نحوه تفسیر گوگل از هدف جستجو استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر صفحات با عملکرد برتر عمدتا اطلاعاتی هستند، برای رتبه بندی باید یک قطعه اطلاعاتی ایجاد کنید.

3. نوشتن محتوا برای سئوی معنایی

در سئو، برنامه ریزی محتوا به ایجاد صفحاتی برای کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو بود.

اکنون، مهم است که در نظر بگیرید که چگونه محتوای شما در ساختار معنایی کلی سایت شما قرار می گیرد.

پس از انتخاب کلمات کلیدی هدف، و استخراج اطلاعات معنایی از SERP، زمان آن فرا رسیده است که به این فکر کنید که دقیقاً چگونه موضوعات و موضوعات فرعی مرتبط معنایی را هدف قرار می دهید.

این مهم است که در نظر بگیرید که آیا باید موضوعات را به طور گسترده یا خاص تر هدف قرار دهید.

محتوای جامع

برای موضوعات گسترده تر، این احتمال وجود دارد که صفحات با عملکرد برتر موضوع را با استفاده از محتوای گسترده و جامع پوشش دهند.

این معمولاً یک قطعه بزرگ از محتوا است که موضوع اصلی و موضوعات فرعی مرتبط معنایی را در یک قطعه جامع – به عنوان مثال، «راهنمای نهایی» یا «راهنمای کامل» ترکیب می‌کند.

محتوای جامع معمولاً شامل اطلاعاتی از ویژگی‌های SERP است، مانند موضوعات فرعی از «افراد نیز سؤال می‌کنند» و سؤالات پیشنهادی. 

خوشه های موضوعی

خوشه های موضوعی یک موضوع و طیف گسترده ای از موضوعات فرعی را در یک سری از صفحات به هم پیوسته پوشش می دهند.

به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که شما اطلاعات مرتبط معنایی را در نتایج جستجو پیدا می کنید به این معنی نیست که باید همه آن ها را با هم در یک محتوای طولانی بگنجانید.

موضوعات فرعی مرتبط با معنایی را می توان در صفحات جداگانه مورد هدف قرار داد و همچنان وسعت و عمق ساختار معنایی سایت شما را فراهم می کند. 

این صفحات باید به صورت داخلی به یکدیگر و از همه مهمتر به موضوع اصلی پیوند داده شوند . 

خوشه بندی موضوعات با ایجاد معنا و ارتباط موضوعی بیشتر در سایت شما، اهداف سئوی معنایی را برآورده می کند.

4. عوامل زمینه ای را در نظر بگیرید

موتورهای جستجو به عوامل زمینه‌ای مانند مکان و سابقه جستجوی قبلی کاربر نگاه می‌کنند تا معنای یک عبارت جستجو را دقیق‌تر درک کنند.

بسیاری از این روش‌ها روشی را که ما در مکالمه روزمره درک می‌کنیم، تقلید می‌کنند. به عنوان مثال، اگر از شما بپرسم «تالار شهر کجاست؟» و سپس از شما بپرسم «چقدر دور است؟»، متوجه می‌شوید که « این » به تالار شهر اشاره دارد .

علاوه بر این، می‌دانید بر اساس مکان گوینده، تالار شهر چقدر فاصله دارد (البته با توجه به اینکه مسیر خود را در شهر می‌دانستید).

موتورهای جستجو از تجزیه و تحلیل معنایی مشابهی برای استخراج معنی استفاده می کنند و به جستجوهای قبلی کاربر و عوامل مکانی نگاه می کنند تا مرتبط ترین نتایج را ارائه دهند.

اگر کاربران خدمات شما را در مکان‌های نزدیک جستجو می‌کنند، می‌توانید با ایجاد صفحات مکان نتایج مرتبط را ارائه دهید.

ملاحظات فنی سئو معنایی

استراتژی های سئو معنایی بیشتر به محتوا مربوط می شود، با این حال ملاحظات فنی سئو نیز وجود دارد که می تواند به بهبود ارائه معنایی سایت شما کمک کند.

ملاحظات فنی زیر می تواند به سئوی معنایی کمک کند:

  • داده های ساخت یافته را پیاده سازی کنید – داده های ساختاریافته طوری طراحی شده اند که به موتورهای جستجو و کاربران زمینه بیشتری برای صفحه شما بدهد. گوگل از داده های ساختاریافته برای قطعه های غنی، نمودارهای دانش و سایر ویژگی های SERP استفاده می کند. 
  • بهینه سازی متن جایگزین – متن جایگزین برای ارائه توضیحات تصویر برای افراد کم بینا استفاده می شود. این نه تنها برای اهداف دسترسی ضروری است، متن جایگزین همچنین می تواند زمینه بیشتری را برای موتورهای جستجو فراهم کند. 

لینک سازی داخلی و سئوی معنایی

یکی از مهمترین جنبه های سئوی معنایی، پیوند داخلی است. 

پیوندهای داخلی برای کمک به کاربران برای حرکت آسان در صفحات سایت شما استفاده می شود، اما همچنین توسط ربات های موتور جستجو برای خزیدن صفحات مرتبط استفاده می شود.

بنابراین، پیوند داخلی می‌تواند به ایجاد ارتباط معنایی بین صفحات مختلف سایت شما کمک کند، که نشان می‌دهد کدام موضوعات مرتبط با موضوع هستند. 

در اینجا چند نکته مفید برای پیوند داخلی وجود دارد که باید در استراتژی سئوی معنایی خود در نظر بگیرید:

  • پیوندهای داخلی صفحات خوشه محتوا – خوشه های موضوعی برای ایجاد معنی بیشتر در سایت شما بسیار مفید هستند. اما، پیوند داخلی این صفحات به یکدیگر و نشان دادن ارتباط آنها به همان اندازه مهم است.
  • از متن لنگر توصیفی استفاده کنید – Anchor text قطعه متنی است که برای هدایت کاربران به صفحه پیوند داده شده استفاده می شود. این باید مشخص باشد و نشان دهد که صفحه پیوند داده شده چه چیزی را پوشش می دهد. 

در HTML، متن لنگر به شکل زیر است: 

<a href=”https://www.example.com”>متن نمونه لنگر</a>

از استفاده از متن لنگر عمومی مانند “اینجا کلیک کنید” خودداری کنید. در عوض، از زبان طبیعی استفاده کنید که ارتباط را برای کاربران فراهم می کند. برای مثال «نکات نوشتن محتوا» پیوند دادن به صفحه‌ای درباره نکات نوشتن محتوا. 

خلاصه

رویکرد سئوی معنایی واقعاً راه پیشرفت در سئو است و مدتی است که وجود داشته است. 

با توسعه موتورهای جستجوی معنایی، نیاز به تلاشی کل نگر است که به کلی پیشنهاد موضوعی و ساختار معنایی سایت توجه شود.

اگرچه ممکن است مفاهیم پشت جستجوی معنایی پیچیده به نظر برسند، اما خود فرآیند سئو معنایی اینطور نیست.

بسیاری از رویکردهای سئوی معنایی روش‌های بصری استفاده از زبان را در زندگی واقعی تکرار می‌کنند. 

وقتی سوالی می‌پرسیم، انتظار پاسخ داریم – اما گفتگو به همین جا ختم نمی‌شود. ممکن است چیزهای بیشتری بپرسیم، چیزهای بیشتری برای پیدا کردن، یا سوال مرتبط دیگری داشته باشیم. 

مطالب مرتبط
ساختار جمله برای سئو

آیا ساختار جمله هنوز برای سئو مهم است؟

بر کسی پوشیده نیست که کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم هستند، اما در مورد جملات چطور؟ آیا آنها واقعا مهم هستند؟ …

8 دقیقه مطالعه مشاهده
هرس محتوا برای سئو

هرس محتوا برای سئو

یک افسانه رایج در صنعت سئو این است که شما باید مقدار “x” محتوا را به طور منظم در وب …

10 دقیقه مطالعه مشاهده
بهبود سئوی تجارت الکترونیک

نحوه بهبود سئوی تجارت الکترونیک: 10 نکته سئوی تجارت الکترونیک برای مبتدیان

تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین یک تجارت بزرگ است، اما می تواند فوق العاده رقابتی باشد. برای اینکه به …

13 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *