طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت در اصفهان | سایت اصفهان | شرکت طراحی سایت اصفهان
منو موبایل

طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت در اصفهان | سایت اصفهان | شرکت طراحی سایت اصفهان

محتوای تکراری در سئو: علل، راه حل ها و بهترین روش ها

محتوای تکراری در سئو چیست؟

اصطلاح محتوای تکراری به این معنی است که محتوای یکسان (یا بسیار مشابه) در بیش از یک صفحه وب وجود دارد که معمولاً در یک وب سایت در مکان های مختلف ظاهر می شود. از آنجایی که محتوا یک ستون اصلی در استراتژی بازاریابی و سئو شما است، همچنین یکی از مهم ترین عواملی است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی وب سایت و صفحات آن در نظر می گیرند. بنابراین، تکرار محتوای سئو یک روش بد است که باید به دنبال رفع آن باشید. با مراجعه به وبسایت آیسو دیزاین میتوانید از خدمات سئو در اصفهان و طراحی سایت در اصفهان ما استفاده نمایید.

مزایای محتوای وب سایت منحصر به فرد

ایجاد تعداد زیادی محتوای خوب به ایجاد یک تجربه کلی بهتر در وب سایت شما کمک می کند. به نوبه خود، در اینجا مواردی وجود دارد که باید انتظار داشته باشید که در نتیجه محتوای دقیق، متمرکز و مرتبط ببینید:

  1. برای کاربران وب سایت شما مفید است 
  2. بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی هدف 
  3. کاهش نرخ پرش 
  4. زمان بیشتری در وب سایت صرف شده است 
  5. نرخ تبدیل بالاتر 

در حالی که این تضمین نمی‌شود، باید انتظار داشته باشید که در این زمینه‌های اصلی با محتوای منحصربه‌فرد که با هدف جستجو مطابقت دارد، شاهد بهبود باشید. برای اصلاح و بهبود محتوای خود به کمک نیاز دارید؟ راهنمای هرس محتوا ما را برای بهترین شیوه ها در بهینه سازی مجدد محتوای خود بخوانید.

محتوای تکراری در سئو
محتوای تکراری در سئو

محتوای تکراری کجا می تواند ظاهر شود؟

این مهم است که بفهمیم محتوای تکراری کجا و چگونه می‌تواند در یک وب‌سایت ظاهر شود و در صورت تکرار، چه عناصر صفحه روی وب‌سایت تأثیر می‌گذارد. در اینجا جایی است که می توان محتوای تکراری را مشاهده کرد.

محتوای تکراری در همان وب سایت

چندین URL با محتوای یکسان در یک وب سایت می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در رتبه بندی شما شود. تکرار می تواند باعث سردرگمی موتورهای جستجو و کاربر نهایی شود و آن را صفحه مفیدی تلقی نمی کند. سردرگمی برای کاربر همچنین می‌تواند منجر به کلیک کردن روی کل وب‌سایت شود (به طور بالقوه افزایش نرخ پرش و کاهش میانگین مدت زمان صفحه) یا وب‌سایت‌های خدمات/تجارت الکترونیک ممکن است شاهد کاهش در تبدیل باشند.

دستورالعمل‌های جدید EEAT Google بیان می‌کند : «راهنمایی واضح‌تر در سراسر دستورالعمل‌ها که بر اهمیت محتوای ایجاد شده برای اصیل و مفید بودن برای مردم تأکید می‌کند و توضیح می‌دهد که اطلاعات مفید می‌تواند در قالب‌های مختلف و از منابع مختلف ارائه شود». بنابراین هدف صفحه وب این است که مرتبط، مفید و برای مردم باشد. هنگام نوشتن محتوای خود، باید این موارد را در نظر بگیرید تا بیشترین کمک را برای کاربر داشته باشید.

همچنین اگر نسخه www و غیرwww URL موجود باشد، می‌توانید ناخودآگاه محتوای تکراری داشته باشید. اگر کاربر بتواند به هر دو صفحه وب دسترسی داشته باشد، این محتوا به عنوان یک محتوا طبقه بندی می شود. این همچنین می‌تواند به آدرس‌های اینترنتی با اسلش‌های انتهایی همخوانی نداشته باشد. مهم است که با ساختار URL خود سازگار باشید تا از تکرار این اتفاق جلوگیری شود. اگر این اتفاق افتاده است، برای رفع این مشکل باید از تغییر مسیرهای 301 استفاده کنید.

محتوای تکراری در دامنه های مختلف

هنگام نوشتن در مورد یک موضوع یا کپی برای یک صفحه فرود، باید مطمئن شوید که محتوای شما در بازار منحصر به فرد است. با این حال، وقتی این کار در یک دامنه خارجی انجام می شود، چه اتفاقی می افتد؟

خراش دادن محتوا

محتوای تکراری خارجی می تواند به دو شکل حذف محتوا باشد:

  • یک کاربر خارجی که محتوای وب‌سایت را دریافت می‌کند و سعی می‌کند تا اندکی عبارت را تغییر دهد – چه به صورت دستی یا با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، بدون افزودن اصالت یا ارزش اضافی.
  • کپی محتوای کامل – یک کپی و چسباندن ساده از یک وب‌سایت در وب‌سایت دیگر بدون درخواست اجازه یا پیوند دادن به محتوای اصلی.

اگر فکر می‌کنید محتوای شما توسط وب‌سایت دیگری خراشیده شده است، می‌توانید مستقیماً با تماس با مالک وب‌سایت درخواست حذف کنید یا در صورتی که کار نکرد، یک گزارش DMCA با Google ارسال کنید تا حذف شود.

سندیکای محتوا

Content Syndication یک محتوا را در دامنه های مختلف به عنوان یک استراتژی بازاریابی تغییر کاربری می دهد و مخاطبان بیشتری را ایجاد می کند. جایی که این موضوع از حذف محتوا متمایز می شود این است که این توافق بین صاحبان وب سایت است که می تواند شامل سلب مسئولیت های برجسته، پیوندهایی به محتوای اصلی و استفاده از پیوندهای متعارف باشد .

نمونه ای از این بیانیه مطبوعاتی توافق شده با یک شرکت دیگر است. هر دوی شما می توانید یک بیانیه مطبوعاتی را برای اهداف همکاری بارگذاری کنید، جایی که شخص ثالث به وب سایت شما پیوند می دهد. با این حال، قبل از اینکه با انتشار محتوا موافقت کنید، باید مطمئن شوید که برای وب سایت شما مفید است و درجه ای از اعتبار را از آن به دست خواهید آورد.

محتوای تکراری
محتوای تکراری

چه عناصری از یک صفحه وب می تواند حاوی محتوای تکراری باشد؟

واضح ترین قسمت یک صفحه وب که می تواند باعث مشکلات محتوای تکراری شود، حجم اصلی متن در صفحه است. این یک تمرکز اصلی در استراتژی شما برای منحصربه‌فرد کردن است، اگرچه این موضوع به عناصر بیشتر صفحه نیز می‌پردازد.

H1 شما : این برای بهینه سازی کلمه کلیدی بسیار مهم است – اگر چندین صفحه با یک H1 داشته باشید، موتورهای جستجو نمی دانند کدام صفحه اطلاعات مربوطه را دارد و برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی نادیده گرفته می شوند.

متادیتا : به دلایل مشابه، اگر چندین صفحه با عنوان متا و توضیحات متا یکسان دارید، این به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای صفحه تکراری است و برای یک کاربر منحصر به فرد نیست.

چه عناصری از یک صفحه وب محتوای تکراری نیستند؟

برخی از بخش‌های یک وب‌سایت را می‌توان دوباره استفاده کرد و موتورهای جستجو این را در نظر نمی‌گیرند. این می‌تواند شامل پیمایش اصلی، پاورقی وب‌سایت و هرگونه فراخوانی ارزشمند باشد.

ممکن است اصطلاح «عنصر دیگ بخار» را نیز شنیده باشید .   محتوای Boilerplate در یک وب‌سایت به‌عنوان بخش‌هایی از کد/محتوا تعریف می‌شود که در چندین صفحه وب بدون حداقل یا بدون تغییر مجدداً استفاده و تکرار می‌شوند. اینها بخش عمده ای از محتوای صفحه را تشکیل نمی دهند و موتورهای جستجو اغلب می توانند آنها را متمایز کنند.

نحوه بررسی محتوای تکراری در وب سایت

اغلب، ممکن است متوجه نشده باشید که محتوای تکراری در وب سایت شما وجود دارد، اما این باید بخشی اختصاصی از ممیزی وب سایت باشد. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید URL ها و مکان محتوای تکراری را هم به صورت دستی و هم از طریق ابزار تعیین کنید.

حسابرسی دستی

ساده ترین راه برای بررسی محتوای تکراری این است که پاراگراف اصلی محتوای صفحه وب را که دارید در گوگل قرار دهید و نتایج جستجو را ارزیابی کنید. در اینجا ما یک قطعه اصلی از متن را از راهنمای قطعه ویژه خود در Google قرار داده ایم و می توانیم دو نتیجه جستجوی برتر از مقاله را مشاهده کنیم (که باید انتظار دیدن آن را داشته باشید). می توانید به صورت دستی در صفحه نتایج جستجو کنید. ممکن است برخی از شباهت‌های عبارتی را مشاهده کنید، با این حال، می‌خواهید ارزیابی کنید که محتوا چقدر نزدیک است یا صفحه دیگری برای آن قطعه متن رتبه بالاتری دارد یا خیر.

ابزار خزنده وب سایت

اگر به ابزارها یا خزنده های وب سایت دسترسی دارید، اغلب بخش هایی وجود دارد که به تجزیه و تحلیل کامل وب سایت از محتوای تکراری اختصاص داده شده است. قطعه زیر را از Screaming Frog در نظر بگیرید – می توانید ببینید که چند URL و تعداد دقیق تکراری یا تقریباً تکراری وجود دارد. در مورد Sitebulb هم همینطور. اینها در کنار ارزیابی ابرداده های تکراری فقط برای محتوای داخلی مفید هستند.

همچنین تعدادی ابزار برای دسترسی به اطلاعات محتوای تکراری وجود دارد، برخی رایگان هستند و برخی نیاز به اشتراک ممتاز دارند – به عنوان مثال، جستجوگر سرقت ادبی Grammarly. با این حال تعدادی از منابع سرقت ادبی وجود دارد، بنابراین تحقیق کنید و یکی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد!

آیا مجازات محتوای تکراری گوگل وجود دارد؟

خیر، جریمه محتوای تکراری گوگل مشخص نشده است. هنگامی که یک کاربر تمام جستجوهای مهم را انجام می دهد، Google تعیین می کند که کدام محتوا اصلی است. با این حال، اگر محتوای شما اصلی نباشد، سایت شما می تواند به دلیل قصد مخرب جریمه شود.  

مجازات محتوای تکراری به شدت به نحوه استفاده از محتوا بستگی دارد. اگر از آن برای کپی کردن وب سایت دیگر یا اسپم کردن چندین صفحه برای رتبه بالاتر استفاده شود، طبیعتا موتورهای جستجو می توانند این را تشخیص دهند و رتبه بندی را جریمه کنند.

از ” ابهام زدایی از مجازات محتوای تکراری ” – “محتوای تکراری در یک سایت دلیلی برای اقدام در آن سایت نیست، مگر اینکه به نظر برسد که هدف محتوای تکراری فریبکاری و دستکاری نتایج موتورهای جستجو است.”

راه هایی برای حذف محتوای تکراری در وب سایت شما

رفع برخی از محتوای تکراری آسان‌تر است، اما اگر با وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک بزرگ‌تر کار می‌کنید، ممکن است زمان‌برتر باشد. در اینجا چند نکته برای رفع اشتباهات تکراری رایج وجود دارد:

محتوای منحصر به فرد، مرتبط و کاربر محور بنویسید

این ناگفته نماند که با داشتن محتوای منحصر به فرد در هر صفحه از وب سایت شما بهتر است از محتوای تکراری جلوگیری شود. شما می‌خواهید یافتن آنچه را که کاربر نیاز دارد، در مواقعی که به آن نیاز دارد، و ارائه ارزش را برای کاربر آسان کنید. اگر دو صفحه مشابه دارید، از خود بپرسید، آیا می توان محتوا را با هم ادغام کرد و یک صفحه با جزئیات بسیار بالا ایجاد کرد؟ یا آیا این دو موضوع کاملاً متفاوت هستند که باید ارزش فردی خود را اضافه کنند؟

گاهی اوقات، این می تواند مشکل ساز باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک محصول منحصر به فرد را فقط به کسب و کار خود نمی فروشید و چندین فروشگاه دیگر از همان توضیحات سازنده استفاده می کنند. در حالی که این واقعاً مرتبط است، زیرا اطلاعات مستقیماً از سازنده دریافت شده است، شما هنوز هم می توانید از نکات کلیدی استفاده کنید اما ارزش اضافی اضافه کنید. به نکات اضافی مانند زمان استفاده از محصول، مزایای محصول یا هر روشی که تخصص شما می تواند ارتباط این محصول را در جستجو نشان دهد که آن را از محتوای سایر خرده فروشان متمایز می کند، فکر کنید. راهنمای ایده‌پردازی محتوای ما می‌تواند به شما کمک کند به ایده‌های تازه فکر کنید!

از تگ های Canonical استفاده کنید

یک تگ متعارف (rel=canonical) به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحه نسخه اصلی صفحات تکراری یا نزدیک به تکراری است. نسخه اصلی صفحه باید خود ارجاع باشد و سایر نسخه ها در صفحه اصلی متعارف باشند. 

نمونه ای از این در یک سایت تجارت الکترونیک با همان محصول اما گزینه های مختلف محصولات است. به عنوان مثال، ممکن است یک صفحه محصول برای یک جفت کفش داشته باشید، اما همین جفت کفش دارای نسخه های صفحه برای تغییرات اندازه های مختلف نیز می باشد. بنابراین می‌خواهید گوگل بفهمد که کدام صفحه اصلی برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی است، و کدام گزینه‌ها/تغییرهای کاربر همین صفحه هستند. توضیحات یکسان است، اما تغییر گزینه انتخاب شده است.

از 301 Redirects استفاده کنید

اگر محتوای تکراری دارید که با تغییر محتوا یا استفاده از تگ‌های متعارف قابل مرتب‌سازی نیست، توصیه می‌شود از تغییر مسیرهای 301 به صفحه‌ای که می‌خواهید ایندکس شود استفاده کنید. تغییر مسیر 301 بهترین عمل است زیرا این یک سیگنال تغییر مسیر دائمی برای موتورهای جستجو است و کاربر به طور خودکار به URL نهایی که شما تعیین کرده اید ارسال می شود. این برای موتورهای جستجو برای درک و همچنین اطمینان از یافتن اطلاعات ارزشمندی که کاربر به دنبال آن هستند، مفید است.

در نتیجه

در پایان، اطمینان حاصل کنید که از نظر محتوای با کیفیت در صنعت خود سطح بالایی را تعیین کرده اید و با دستورالعمل های کیفیت Google آشنا شده اید . اطلاعات ارزشمند و مرتبطی را در مورد محصول یا خدماتی که در جای دیگری یافت نمی شود به کاربر ارائه دهید. اگر محتوای تکراری در وب‌سایت شما ضروری است، مطمئن شوید که پیاده‌سازی فنی صحیح در محل است تا باعث سردرگمی و اختلال در رتبه‌بندی ارگانیک شما نشود!

مطالب مرتبط
ساختار جمله برای سئو

آیا ساختار جمله هنوز برای سئو مهم است؟

بر کسی پوشیده نیست که کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم هستند، اما در مورد جملات چطور؟ آیا آنها واقعا مهم هستند؟ …

8 دقیقه مطالعه مشاهده
هرس محتوا برای سئو

هرس محتوا برای سئو

یک افسانه رایج در صنعت سئو این است که شما باید مقدار “x” محتوا را به طور منظم در وب …

10 دقیقه مطالعه مشاهده
بهبود سئوی تجارت الکترونیک

نحوه بهبود سئوی تجارت الکترونیک: 10 نکته سئوی تجارت الکترونیک برای مبتدیان

تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین یک تجارت بزرگ است، اما می تواند فوق العاده رقابتی باشد. برای اینکه به …

13 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *