بهترین ابزار سئو مورد استفاده توسط متخصصان
بهینه سازی موتورهای جستجو در طول سال ها تکامل یافته است و در ابتدا بر روی روش های بحث برانگیز مانند پر کردن کلمات کلیدی، تغییر مسیرهای یواشکی و لینک های پنهان تمرکز کرده است. گوگل اکنون این توانایی را دارد که سئو کلاه سیاه را فیلتر کند و بر محتوای با کیفیت و سایت های مرتبط تمرکز کند. با مراجعه به وبسایت آیسو دیزاین میتوانید از خدمات سئو در اصفهان و طراحی سایت در اصفهان ما استفاده نمایید.
دادههای زیادی وجود دارد که میتوانیم به آنها دسترسی داشته باشیم، به این معنی که میتوانیم کاربران را با اطلاعات مفید بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی و سایر تکنیکهای مفید سئو با استفاده از ابزارهای گسترده در دسترس هدف قرار دهیم، اما کدام ابزار سئو گوگل بیشتر به متخصصان سئو کمک میکند؟ بیایید به برخی از بهترین ابزارهای SEO مورد استفاده در صنعت نگاه کنیم.
تحقیق کلمات کلیدی
چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟
تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئو شما است. این می تواند به شما کمک کند تا بینش های مهمی در مورد اینکه چه چیزی و چه تعداد از مردم برای یک عبارت خاص جستجو می کنند، بیابید. همچنین می تواند به شما در کشف ایده های محتوا و موضوعات مفید وبلاگ برای مخاطبان مورد نظرتان کمک کند.
Google Keyword Planner
Keyword Planner ابزاری است که توسط گوگل برای یافتن میانگین حجم جستجو در محدوده ای از عبارات در یک دوره زمانی خاص ایجاد شده است. استفاده از این ابزار رایگان است و میتوانید حداکثر 10 عبارت را در یک زمان وارد کنید، فقط به یک حساب Gmail نیاز دارید. Google Keyword Planner سایر عبارات مرتبط با مواردی را که جستجو کرده اید به شما نشان می دهد و به شما امکان می دهد کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالایی را که ارائه نکرده اید کاوش کنید. همچنین می توانید میانگین هزینه هر کلیک و رقابت را مشاهده کنید. CPC نشان دهنده میانگین مبلغی است که وقتی شخصی روی یک تبلیغ پولی کلیک می کند که به سایت شما پیوند می یابد، چقدر باید پرداخت کنید. رقابت به دشواری رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی معین مربوط می شود.
می توانید دامنه خود را وارد کنید تا پیشنهادات کلمه کلیدی را بر اساس کل سایت خود مشاهده کنید یا یک URL برای مشاهده یک صفحه جداگانه. استفاده از URL رقیب به جای آدرس اینترنتی خودتان برای تحقیقات رقبا عالی است زیرا می توانید رتبه بندی آنها را در حال حاضر ارزیابی کنید و ایده هایی برای استراتژی محتوای خود ایجاد کنید.
اهرفس
به طور مشابه، Ahrefs حجم کلمات کلیدی را برای عبارات جستجو فراهم می کند. همچنین میتوانید سطح رقابت را که بهعنوان دشواری کلمه کلیدی (KD)، حجم جهانی (GV)، پتانسیل ترافیک (TP) و موضوع اصلی مشخص شده است، مشاهده کنید. موضوع والد برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند مفید است. به عنوان مثال، عبارت جستجوی «آژانس سئو» به شما عباراتی را تحت آن موضوع اصلی مانند «در یک آژانس سئو سایت جستجو کنید» ارائه میکند که میتواند به شما در رتبهبندی کلمات کلیدی کممشکل و ایجاد محتوای خاص برای مخاطبانتان کمک کند.
Ahrefs یک ستون «بهروزرسانی» ارائه میکند که آخرین باری را که حجم آن کلمه کلیدی را بررسی کردهاند، به شما نشان میدهد. برای مشاهده کلمات کلیدی حاوی عباراتی که به هر ترتیبی ارائه کردهاید، یا برای مشاهده دادههای عبارتهای حاوی کلمات کلیدی شما به همان ترتیبی که آنها را وارد کردهاید، «تطابق اصطلاح» یا «تطابق عبارت» را انتخاب کنید.
Ahrefs طیف وسیعی از برنامه های قیمت گذاری، از Lite تا Enterprise را دارد که به شما امکان می دهد طرحی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با بودجه شما سازگار است.
افزونه کروم: Keyword Surfer
اگر کاربر کروم هستید، Keyword Surfer یک افزونه کوچک مفید است که آمار اولیه را بر اساس آنچه جستجو کرده اید به شما نشان می دهد. به صفحه اصلی SERP شما اضافه خواهد شد، به این معنی که برای دسترسی به آن صفحه وب جداگانه یا ورود به سیستم مورد نیاز نیست.
حجم کلمه کلیدی مستقیماً در کنار کادر جستجو نشان داده میشود، با یک جدول جداگانه در سمت راست که ایدههای کلمه کلیدی مرتبط را با حجم برای هر عبارت نشان میدهد.
SemRush
SemRush طیف گسترده ای از بینش سئو، از جمله تحقیق کلمات کلیدی را ارائه می دهد. ابزار Keyword Magic هزاران کلمه کلیدی مرتبط با عبارتی را که ارائه کردهاید فهرست میکند و حجم جستجو را به گروهها و زیرگروههای موضوعی تفکیک میکند.
گروههای موضوعی ارتباط با موتورهای جستجو را نشان میدهند و کلیدواژههایی را نشان میدهند که اعتبار لازم را ارائه میدهند. زیرگروه ها کلمات کلیدی دم بلند را برای تحقیقات دقیق تر کلمات کلیدی نشان می دهند. همچنین میتوانید عبارات خاصی مانند «رایگان» یا «بهترین» را برای فیلتر کردن نتایجی که علاقهای به هدفگیری آنها ندارید حذف کنید.
KWFinder
KWFinder به شما امکان می دهد بر اساس کلمه کلیدی یا دامنه جستجو کنید. هنگام جستجو بر اساس کلمه کلیدی، نتایج حجم و سوالات مربوط به عبارات ارائه شده را به شما نشان می دهد. همچنین می تواند رقبای احتمالی را برای تجزیه و تحلیل به شما پیشنهاد دهد. هنگام جستجو بر اساس دامنه، لیستی از کلمات کلیدی و رتبه فعلی آنها را به شما می دهد و به شما این امکان را می دهد که ببینید سایت شما در حال حاضر چه رتبه ای دارد و کلمات کلیدی که ممکن است بخواهید بهبود دهید. جستجو بر اساس دامنه همچنین روند حجم جستجو را در 12 ماه گذشته به شما نشان می دهد.
سایر ویژگی های KWFinder شامل بازدیدهای تخمینی (EV)، هزینه هر کلیک (CPC)، رقابت PPC و دشواری کلمه کلیدی (KD) است. KWFinder رایگان است که با یک حساب کاربری امتحان کنید، یا برنامه های قیمت گذاری مختلفی برای انتخاب وجود دارد.
Moz Keyword Explorer
Moz یک ابزار SEO بسیار قابل اعتماد است که می تواند به عنوان یک برنامه رایگان، محدود یا به عنوان یک اشتراک حق بیمه، پولی استفاده شود. ویژگی Keyword Explorer به کاربران این امکان را می دهد تا روندهای فعلی کلمات کلیدی را مشاهده کنند و مشاهده کنند که سایت شما و رقبای آن در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند. ویژگی های اصلی Keyword Explorer شامل مشاهده حجم ماهانه، دشواری، نرخ کلیک ارگانیک (CTR) و اولویت است.
اولویت همه داده ها را ترکیب می کند تا امتیازی ایجاد کند که می توانید از آن برای اولویت بندی موثر کلمات کلیدی خود استفاده کنید. پیشنهادات بر اساس ارتباط مرتب شده اند. ارتباط با تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در SERP ها هنگام وارد کردن عباراتی که شما ارائه کرده اید، مشخص می شود.
یکی دیگر از ویژگی های عالی Keyword Explorer، نمودار توزیع رتبه بندی است. این به شما کلمات کلیدی را نشان می دهد، هنگام جستجو بر اساس URL، که سایت شما رتبه بندی می کند. به عنوان مثال، ممکن است 2k کلمه کلیدی داشته باشید که در موقعیت های 1-3 رتبه بندی می شوند.
UberSuggest
UberSuggest ابزاری است که توسط نیل پاتل ایجاد شده است. بر اساس کلمه کلیدی یا دامنه جستجو کنید و کشوری را که می خواهید حجم کلمات کلیدی را برای آن مشاهده کنید انتخاب کنید. هنگام جستجو بر اساس کلمه کلیدی، نتایج داده هایی از جمله حجم جستجو، سختی SEO، سختی پرداخت شده و هزینه به ازای هر کلیک (CPC) را تولید می کند. سختی سئو نشان دهنده رقابت تخمین زده شده در SERP ها است، هر چه این عدد بالاتر باشد رتبه بندی برای آن عبارت سخت تر است. دشواری پرداخت شده به رقابت تخمینی در جستجوی پولی اشاره دارد. شما می توانید یک جستجوی اساسی بدون حساب انجام دهید، یا می توانید برای مشاهده داده های تاریخی برای تجزیه و تحلیل روندها در یک دوره زمانی، ارتقا دهید.
UberSuggest همچنین جدولی از ایده های محتوا را در اختیار شما قرار می دهد. این جدول URL هایی را نشان می دهد که در SERP برای کلمات کلیدی داده شده، ترافیک تخمینی و تعداد بک لینک ها به آن سایت نشان داده می شوند. این برای برنامه ریزی استراتژی محتوای خود و دیدن آنچه رقبا انجام می دهند عالی است.
با یک حساب کاربری، می توانید کلمات کلیدی را به یک لیست اضافه کنید، این برای سازماندهی کلمات کلیدی به انواعی مانند اطلاعاتی و تراکنشی مفید است.
سئو سایت ممیزی
چرا ممیزی سایت سئو مهم است؟
ممیزی وب سایت برای درک وضعیت فعلی وب سایت شما بسیار مهم است. آنها می توانند دید و قابلیت استفاده یک سایت را اندازه گیری کنند و به شما کمک کنند که چگونه رتبه خود را بهبود ببخشید، که منجر به رشد آنلاین می شود.
لامپ سایت
Sitebulb ابزاری است که بینش دقیقی از عملکرد یک سایت ارائه می دهد. از شما میخواهد با استفاده از دامنه سایت، پروژهای را راهاندازی کنید که سپس خزیده و ممیزی میشود و طیف وسیعی از گزارشها و فهرستی از مسائل را با عنوان «اشارهها» تولید میکند. برخی از نمونههای این نکات عبارتند از “صفحات با عنوان تکراری” و “طول <h1> خیلی کوتاه”.
نکات Sitebulb بر اساس اولویت مرتب شده اند، به این معنی که یک چک لیست آماده برای شما باقی می ماند که می توانید آن را به Excel یا Google Sheets صادر کنید. نکات همچنین نشان میدهند که چه URLهایی تحت تأثیر قرار میگیرند، بنابراین میتوانید مسائلی را که در امتیاز SEO شما منعکس میشود، مشخص کنید. هر اشاره توضیح داده شده است، و درک روشنی از چیستی موضوع، چرایی اهمیت آن و چگونه می توانید آن را حل کنید، ارائه می دهد.
همچنین میتوانید گزارشها را بهصورت PDF بارگیری کنید و به شما این امکان را میدهد که این یافتهها را در قالبی به راحتی قابل درک و ارائه به مشتریان خود ارائه دهید. یکی دیگر از ویژگی های مفید Sitebulb توانایی مقایسه ممیزی های قبلی است، به این معنی که می توانید پیشرفت خود را نظارت و پیگیری کنید. قبل از خرید عضویت، می توانید Sitebulb را به صورت رایگان امتحان کنید.
Screaming Frog
ابزار SEO Screaming Frog دامنه شما را می خزد و مشکلاتی را پیدا می کند که می تواند امتیاز SEO شما را کاهش دهد. مواردی از لینکهای شکسته، زنجیرههای تغییر مسیر، مشکلات ابرداده، بررسی robots.txt و صفحاتی که نمایه نشدهاند را برجسته میکند. نسخه رایگان به شما امکان می دهد تا 500 URL را جستجو کنید، که آن را برای سایت های کوچک ایده آل می کند. نسخه پولی دارای خزیدن نامحدود URL است و شامل ویژگیهای بیشتری مانند یافتن محتوای تکراری، تجزیه و تحلیل دادههای ساختاریافته، انجام بررسیهای املایی و دستور زبان و ادغام با Google Analytics، کنسول جستجو و Insights سرعت صفحه است. شما همچنین می توانید نقشه های سایت را ایجاد کنید که می توانند از طریق کنسول جستجوی گوگل آپلود شوند.
مسائل فنی
چه مسائل فنی می تواند بر سئو تاثیر بگذارد؟
مسائل فنی می تواند بر امتیاز سئوی شما و در نتیجه رتبه سایت شما تأثیر بگذارد. اینها شامل مشکلات استفاده از تلفن همراه، محتوای تکراری، ناوبری ضعیف، تصاویر فشرده نشده، سرعت بارگذاری پایین صفحه، کمبود یا نادرست بودن داده های ساختاری و URL هایی با کاراکترهای خاص یا حروف بزرگ است. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل جنبه فنی سایت و همچنین کیفیت محتوا با استفاده از ابزار بسیار مهم است.
کنسول جستجوی گوگل
کنسول جستجوی گوگل به طور گسترده ای برای مشاهده نمایه سازی و عملکرد سایت شما استفاده می شود، می تواند نمای کلی از ظاهر سایت شما در SERP های گوگل را به شما ارائه دهد. هنگامی که حساب خود را راه اندازی کردید، می توانید چهار معیار وب سایت خود را بررسی کنید. اینها کل کلیکها هستند – تعداد افرادی که از نتایج جستجو بر روی وبسایت شما کلیک کردهاند، تعداد کل برداشتها – تعداد دفعاتی که سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شده است، میانگین نرخ کلیک و میانگین موقعیت در SERPs. میتوانید هر صفحهای را که مشکل نمایهسازی دارند، مشاهده کنید، تصمیم بگیرید که آیا این صفحات بهدرستی فهرستبندی نشدهاند یا خیر و برای نمایهسازی مستقیماً از GSC به Google ارسال کنید.
کنسول جستجوی گوگل به شما این امکان را می دهد که به طور کلی به سایت خود نگاه کنید و همچنین دارای یک ویژگی بازرسی URL برای تجزیه و تحلیل صفحات جداگانه باشید. می توانید صفحات با عملکرد برتر از جمله کلیک ها و نمایش ها را مشاهده کنید.
GSC دارای یک ویژگی پرس و جو است که جستجوهای برتر را نشان می دهد که منجر به ترافیک سایت شما می شود و به شما این امکان را می دهد تا صفحات را برای کلمات کلیدی بهینه کنید و بر اساس آن هدف قرار دهید.
بینش سرعت صفحه
Page Speed Insights (PSI) ابزار کارآمدی است که می تواند عملکرد ویژگی های مبتنی بر سایت شما مانند سرعت صفحه را به شما نشان دهد. شما می توانید هم امتیاز عملکرد را در موبایل و دسکتاپ مشاهده کنید و هم اینکه آیا سایت شما ارزیابی Core Web Vitals را پاس کرده است یا خیر.
PSI گزارشی را ایجاد میکند که نشان میدهد چگونه میتوانید امتیاز عملکرد خود را بهبود ببخشید، مانند کاهش CSS استفاده نشده، کاهش جاوا اسکریپت و بهینهسازی فرمتهای تصویر. همچنین معیارهایی از جمله بزرگترین رنگ محتوایی، تاخیر ورودی اول و تغییر چیدمان تجمعی را مشاهده خواهید کرد.
وبلاگ نویسی
چرا باید از ابزارهایی برای کمک به نوشتن وبلاگ استفاده کنید؟
تحقیق کلمات کلیدی ذکر شده در بالا هنگام نوشتن وبلاگ بسیار مهم است. هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب مرتبط با سایت شما و پیشنهادات آن به کاربران کمک می کند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند و به سایت شما اجازه می دهد تا برای این عبارات کلیدی رتبه بندی کند. ابزارهای خاص می توانند به شما کمک کنند دقیقاً آنچه را که مردم در جستجوی آن هستند کشف کنید.
به مردم پاسخ دهید
پاسخ عمومی به شما امکان می دهد بر اساس موضوع، نام تجاری یا محصول در هر کشوری جستجو کنید. نتایج عبارات جستجوی محبوب و ایده های پرس و جو را نشان می دهد.
علاوه بر سؤالات، Answer The Public حروف اضافه مانند ‘seo Agency cambridge’، مقایسه ها و اصطلاحات مرتبط را نمایش می دهد. بدون حساب، شما می توانید یک بار در روز جستجو کنید، با یک حساب کاربری رایگان می توانید از 3 جستجو در روز استفاده کنید.
Frase.io
Frase از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن و بهینه سازی محتوا برای SEO استفاده می کند. آنها بسته به تعداد دفعاتی که قصد استفاده از آن را دارید، یک طرح عضویت انفرادی، پایه و تیمی را ارائه می دهند. همچنین می توانید از Frase برای ایجاد خلاصه مقالات و تولید ایده های محتوا استفاده کنید. توجه به این نکته مهم است که نویسندگان محتوای حرفه ای نباید به شدت به Frase متکی باشند، بلکه از آن به عنوان یک راهنما استفاده کنند تا اینکه اجازه دهند کار را برای شما انجام دهد. تحقیقات و دانش تخصصی SEO هنوز بهتر از یک ابزار هوش مصنوعی کار می کند.
گرامر
Grammarly به عنوان یک دستیار نوشتن عمل می کند، مسائل گرامر از جمله املا و اسکن سرقت ادبی را بررسی می کند. همچنین می تواند جملات بد نوشته شده را شناسایی کرده و آنها را برای وضوح بازنویسی کند. می توانید مستقیماً در پلت فرم وب سایت بنویسید یا یک سند موجود را بارگذاری کنید.
علاوه بر این، می توانید Grammarly را در Google Docs برای پیشنهادات دستور زبان و ساختار جمله در زمان واقعی پیاده سازی کنید. یک حساب کاربری رایگان برای پیشنهادات اولیه ایجاد کنید، یا برای قالببندی پیشرفته و جملات پیچیده به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
نتیجه
استفاده از این ابزارها می تواند به شما کمک کند تا ایده هایی برای ایجاد محتوای جذاب ایجاد کنید، ببینید مردم به دنبال چه چیزی هستند و مسائلی را در سایت شما کشف کنید که می تواند به امتیاز سئو و عملکرد آن آسیب برساند. کارشناسان سئو از این موارد برای کارآمدتر کردن وظایف استفاده می کنند، با این حال، بیش از هر چیز دیگری، ما از سال ها تجربه و دانش تخصصی خود برای ایجاد کمپین های موفق استفاده می کنیم.